Giriş
Avrupa kimya endüstrisi, Avrupa Yeşil Anlaşmasına bağlıdır ve endüstrimiz için endüstriyel emisyonların azaltılması merkezi hedeflerden biridir. Endüstriyel Emisyonlar Direktifi (EED), Avrupa Komisyonu tarafından bu hedefe ulaşmak için değerli ve etkili bir araç olarak kabul edilmiştir. En son çevresel veriler, AB kimya endüstrisi tarafından yayılan kirleticilerin seviyesinin son yıllarda önemli ölçüde düştüğünü göstermiştir. Örneğin, sera gazı (GHG) emisyonları 1990'dan beri %53, asitleştirici emisyonlar 2007'den beri %70 azaldı. Bunu daha da iyileştirmek için tüm paydaşlarla birlikte çalışıyoruz.
Son on yıldır sektörümüz, yeni emisyon kuralları geliştirmek için Avrupa Komisyonu, STK'lar ve ulusal hükümetlerle birlikte çalıştı
ve 2022'de, 2010'da kabul edilen EED Direktifini revize eden güncellenmiş bir Endüstriyel Emisyon Direktifi için bir teklif yayınlandı.
Yeni teklifin politika hedeflerini destekliyoruz; çevreyi ve insan sağlığını kirliliğin olumsuz etkilerinden korumak. Bununla birlikte, mevcut Komisyonun teklifinde öngörüldüğü gibi pratik uygulaması, daha fazla engel oluşturma, daha fazla belirsizlik yaratma ve endüstrinin 2050 hedeflerine dönüşümünü yavaşlatma riskini taşıyor. AB endüstrisinin rekabet edebilirliğine daha fazla destek görmek istiyoruz çünkü gelişen bir AB kimya endüstrisi, Avrupa Yeşil Anlaşması'nın başarısı için bir araç.
Sektörümüz, iklim açısından nötr, döngüsel, dijitalleşirken, hepsi 30 yıldan kısa bir süre içinde Sürdürülebilirlik için Kimyasallar Stratejisini uygularken çifte ikiz bir geçiş geçiriyor. şimdi Avrupa ve Avrupa çözümlerinde. Mevcut teklifte öngörüldüğü gibi daha uzun izin süreçleri bile AB Yeşil Anlaşmasını öne çıkarmayacaktır.
Endüstriyel Emisyonlar Direktifinin etkin bir şekilde gözden geçirilmesi için 10 maddelik eylem planı
Yeni EED'nin pratik yönlerine çok ihtiyaç duyulan netliği getirmek için çağırdığımız 10 maddelik planımızı okuyun. Özetle:
İzin prosedürlerinin kısaltılması, basitleştirilmesi ve gerçekçi olması gerekir.
İzinler, sektörümüzün faaliyet iznidir. Sağlık ve güvenlikle ilgili gelişmeleri desteklemenin yanı sıra havaya, suya ve toprağa emisyonları ve atık üretimini azaltırlar. Bu alanlarda önemli gelişmeler gördük ve daha fazlasını yapmaya kararlıyız. Yine de, önerilen Direktifin bazı yönleri, izin sürecini yavaşlatma ve hatta izinleri tamamen engelleme riski taşımaktadır.
Yeni teklif, emisyon seviyeleri aralığına dayalı bir sistemden en katı emisyon seviyelerinde çalışmaya geçiyor. Ayrıca su, enerji, atık ve malzeme olmak üzere çevresel performans düzeylerini bağlayıcı olmayandan bağlayıcıya kadar değiştirir. Sektörümüz emisyon seviyelerini sürekli olarak düşürmeyi taahhüt etse de, yeni Direktifin önerdiği şey her zaman mevcut teknik gerçeklik ve fizibilite ile uyumlu değildir.
Yeni teklifi, emisyon seviyeleri aralıklarını korumaya ve ulusal makamların teknik ve ekonomik fizibiliteyi dikkate alarak en iyi genel çevresel etkiyi destekleyen kararlar almalarına olanak sağlamaya çağırıyoruz. İzin veren makamların ayrıca hangi alana öncelik verileceğini bilmek için rehberliğe ihtiyacı vardır. Böylece EED, emisyon ve çevresel performans seviyelerini aynı anda sürekli olarak iyileştirebilir.
Avrupa'nın inovasyon gündemini ve önde gelenlerini destekleyin
Avrupa'nın inovasyon gündemini tamamen destekliyoruz. Ve yenilik konusunda çıtayı yükselten daha fazla öncü görmek istiyoruz. IED, "Mevcut En İyi Teknik" olarak kabul edilenlerden daha yeni ve daha az test edilmiş "Gelişmekte Olan Tekniklerin" kullanımını teşvik eder. Yine de, Gelişmekte Olan Tekniklerin ilgili emisyon seviyelerinin bağlayıcı hale gelmesinden sadece iki yıl önce önermektedir. Düşünün ki sektörümüz için yeni bir teknolojinin geliştirilmesi ve uygulanması 6 – 10 yıl alıyor. Yatırımları gerçekten teşvik etmek için operatörlerin, gelişmekte olan tekniklerin istisna süresi geçtikten sonra emisyon uyum seviyelerini karşılamaması durumunda ortaya çıkacak sonuçlar konusunda daha fazla netliğe ihtiyacı vardır.
En umut verici teknolojileri test etmek ve geliştirmek için amaca uygun bir zaman çerçevesi önererek EED'nin yeniliği daha iyi desteklemesini istiyoruz. Ancak bundan sonra izin kapsamında değerlendirilmeleri gerekir. Önde gelenlerin yatırım yapmak için daha fazla kesinliğe ihtiyacı var ve mevcut IED önerisi, yatırımlarının etkileri konusunda netlik sunmuyor.
AB işletmelerinin teknik bilgilerini koruyun ve yalnızca çevrenin korunmasına fayda sağlıyorsa ek idari yük getirin
En büyük önceliğimiz endüstriyel emisyonları azaltmak ve genel çevresel performansı iyileştirmektir. Bu hedefe odaklanmaya devam etmek için, işletmelerin yeterli düzeyde koruma sağlamak için gerekli önlemlere ihtiyacı vardır ve tüm yeni gereksinimler bu nihai hedefi gerçekleştirmeye odaklanmalıdır.
Örneğin, yeni EED teklifi, önemli miktardaki gizli iş verilerini daha geniş paydaşlara açar. Araştırma ve geliştirmeye yılda yaklaşık 9 milyar avro yatırım yapan bir endüstri olarak, en son yeniliklerin şirket içi bilgi birikimi varlıklarımızdan biridir ve rekabet gücümüzü korumamıza yardımcı olur. Bu nedenle, ayrıntılı verilerin yalnızca gizlilik anlaşmalarına bağlı memurlar tarafından erişilebilir olması gerektiğine inanıyoruz.
Yeni EED ayrıca, özel hasar taleplerinde ispat yükünün tersine çevrilmesini önermektedir. Ancak zarara katkıda bulunulması durumunda masumiyetin kanıtlanması imkansıza yakındır ve ulusal kanıt kurallarıyla da çelişmektedir.
Son olarak, yeni AB gereklilikleriyle birlikte ek yönetim geliyor. Bu gereksinimlerin çevreye ve insan sağlığına gerçekten fayda sağlayıp sağlamadığını doğrulamanın önemli olduğuna inanıyoruz. Yeni EED, bu tür sistemleri kurumsal düzeyde yönetmek için köklü şirket en iyi uygulamalarına aykırı olarak her kurulum için gerekli olacak yönetim sistemleri önerir ve daha fazla yönetim ile sonuçlanır.