Temiz Kurumsal Filolar Önerisi: Cefic, Nakliyeciler için Operasyonel, Güvenlik ve Rekabet Gücü Koruma Önlemleri Konusunda Endişelerini Dile Getiriyor

Cefic, Temiz Kurumsal Filo önerisi hakkındaki görüşünü paylaşarak, kurumsal filoların karbondan arındırılmasına yönelik dengeli, pratik ve güvenli bir yaklaşım çağrısında bulundu.

22.10.2025

Temiz Kurumsal Filo önerisiyle Avrupa, sera gazı emisyonlarını azaltmayı, sıfır emisyonlu araçlara (ZEV) olan talebi artırmayı, Avrupa'nın otomotiv rekabet gücünü desteklemeyi ve fosil yakıtlara olan bağımlılığı azaltmayı hedeflerken, temiz mobiliteyi daha erişilebilir hale getirmek için ikinci el ZEV pazarını genişletmeyi amaçlamaktadır. Kimya endüstrisi, rekabetçi, sürdürülebilir ve dayanıklı bir geleceğe geçişi desteklemekte ve bu nedenle nakliyeciler için spesifik ancak önemli olan operasyonel gerçekliği vurgulamaktadır.


Kimya endüstrisi, özellikle tehlikeli maddelerle çalışan Seveso tesislerinde, elektrikli veya hidrojenli kamyonların yanıcı veya patlayıcı yüklerle batarya etkileşimleri nedeniyle kazalarda özel riskler oluşturduğu benzersiz operasyonel ve güvenlik zorluklarıyla karşı karşıyadır. Ayrıca, nakliye operatörlerinden farklı olarak, kimya şirketleri araç sahibi veya filo yöneticisi değildir; lojistik sağlayıcılarının müşterileridir. Tedarik zinciri seçimleri, güvenilirlik ve her şeyden önce güvenlik gerektiren üretim tesislerine, ürün türlerine ve dağıtım ağlarına bağlıdır.


Güvenliği veya rekabet gücünü zedelemeden ilerlemeyi sağlamak için altı çağrı

Cefic, kurumsal filoların karbondan arındırılmasına yönelik dengeli, pratik ve güvenli bir yaklaşım çağrısında bulunuyor. Bu yaklaşım şunları içeriyor:

  1. Uygun koşullar yaratmak – Zorunlu ZEV hedefleri öncesinde yeterli altyapı, şarj ekipmanı, mali teşvikler ve tutarlı bir düzenleyici ortam gereklidir. Erken gereklilikler, pazarın bozulmasına ve tedarik zincirlerinin zayıflamasına yol açabilir.
  2. Teknoloji tarafsızlığı ve esnekliği sağlamak – Nakliyeciler, lojistik sağlayıcılarını güvenlik, güvenilirlik, esneklik, maliyet, teslim süresi ve emisyon yoğunluğuna göre seçerler. Araç teknolojisini kontrol etmezler. Ulaşımda karbonsuzlaştırma konusunda yenilikçiliği teşvik etmek için tarafsızlık esastır.
  3. ZEV kamyonlarının rekabet gücünü artırmak – İşletme ve yatırım maliyetlerini iyileştirmek ve daha yüksek yük kapasitesine izin vermek için Ağırlık ve Boyutlar Direktifini uygulamak, böylece ulaşım maliyetlerini azaltmak.
  4. İlgili AB mevzuatını uyumlaştırmak – Eurovignette Direktifi, karayolu taşımacılığı için ETS ve ağır hizmet araçları için CO₂ standartları ile koordinasyon, mükerrerlik, boşluklar ve idari yükleri önler.
  5. Demiryolu ve çok modlu taşımacılığı güçlendirmek – Emisyonları azaltmak ve karayolu yolculuklarını kısaltmak için demiryolu ve iç su yollarına mod geçişini teşvik etmek. Kombine Taşımacılık Direktifi ve Demiryolu Altyapı Kapasitesi Yönetmeliği'nin revize edilmesi önceliklidir.
  6. Tehlikeli malların taşınmasında güvenliği ele almak. Tehlikeli maddeleri taşıyan elektrikli veya yakıt hücreli araçlar, elektrikli tahrikten kaynaklanan riskleri azaltmak, yüksek gerilim sisteminin güvenliğini sağlamak, batarya yangın risklerini ele almak ve tehlikeli alanlarda güvenliği sağlamak için önlemler gerektirir.


Cefic, bu endişelerini Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen ile paylaşarak, sektörün sürdürülebilirlik hedeflerini yeniden teyit etti ve esnek, güvenli ve gerçekçi çözümler çağrısında bulundu. Mektupta, önerinin kimyasal lojistiğin benzersiz güvenlik ve operasyonel gerekliliklerini göz ardı ederek istemeden rekabet gücünü zayıflatabileceği uyarısında bulunuluyor ve alternatif yakıtların tanınması ve demiryolu ve kombine taşımacılık kurallarına ilişkin önlemlerin hızlandırılması çağrısında bulunuluyor.


Temiz Filo önerisiyle ilgili görüş belgesini indirmek için buraya tıklayın.


KAYNAK