Karbon Farkı Sözleşmeleri Avrupa'da inovasyonu gerçekten artırabilir mi

Karbon Farklı Sözleşmelerinde Sırada Ne Var Ve Avrupa'da İnovasyonu Gerçekten Artırabilir mi?

24.11.2022

Avrupa'nın fosil yakıt ithalatına bağımlılığı, yalnızca Avrupalı ​​hane halkları için yüksek enerji fiyatları anlamına gelmiyor, aynı zamanda Avrupa'daki endüstriler üzerinde önemli sonuçlar doğuruyor. Avrupa Parlamentosu Üyesi Henrike Hahn'ın düzenlediği ve ev sahipliği yaptığı yakın tarihli bir üst düzey yuvarlak masa toplantısından önemli bir çıkarım, Fark için Karbon Sözleşmelerinin Avrupa'da yeşil inovasyonu artırmanın anahtarı olabileceğiydi.


Karbon Sözleşmeleri Farkı nedir?

CCfD, bir kamu idaresi ile bir şirket arasındaki bir sözleşmedir. Fark Karşılığı Karbon Sözleşmeleri, belirli bir süre boyunca şirketler için yatırım riskini azaltan ve CO2 maliyetlerini kamu ve özel kuruluşlar arasında paylaştıran sabit bir karbon fiyatı belirler. Comillas Pontifical Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Profesörü Prof. Pedro Linares'e göre, düşük karbonlu çözümlerin orta ve uzun vadeli rekabet gücünü iyileştirdikleri için, düşük karbon teknolojisine yatırım yapmayı düşünenler için özellikle önemlidirler. - “Karbon Sözleşmeleri (CCfDs): A European Perspective” çalışmasının yazarı.


Avrupa kimya endüstrisini temsil eden Cefic'in Genel Müdürü Marco Mensink, kimya endüstrisinin CCfD'lere desteğini ifade ederken, aynı zamanda yeşil geçişi desteklemek için yeterli fon ihtiyacının altını çizdi. Enerji krizinden ağır şekilde etkilenenler için geçişi hızlandırmak için etkili araçların konuşlandırılması çağrısında bulundu. Ayrıca şunları ekledi:


"Avrupa endüstrisinin büyük bir bölümünü temsil eden Avrupalı ​​KOBİ'ler için fonlar ve mekanizmalar gibi çözümlere acilen ihtiyacımız var, çünkü yeşil geçiş onlar için giderek daha fazla karşılanamaz hale geliyor."

Marco Mensink, Cefic Genel Direktörü


CCfD'leri yaymak: nerede duruyoruz?

Almanya, CCfD'lerin uygulanmasında öncü bir rol üstleniyor. Alman federal hükümetinin Ekonomik İşler ve İklim Eyleminden sorumlu Parlamenter Devlet Sekreteri Michael Kellner, Alman hükümetinin çelik, kimya, cam ve çimento gibi enerji yoğun sektörlere yönelik finansman programını önümüzdeki yıllarda CCfD'ler hakkında daha fazla şey duymak için Şubat 2023'e kadar sonlandırdığını belirtti.


DG CLIMA Karayolu Taşımacılığı Direktörü Alexandre Paquot, Avrupa Komisyonu'nun tüm Avrupa'da rekabetçi ihaleyi uygulamaya koyma konusundaki ilgisini paylaştı:


"Biraz zaman alacak ama bunu doğru yapmak istiyoruz. İlk defa böyle bir girişim, bir araç başlatacağız; bu nedenle başkalarının deneyimlerine bakmalı ve uzmanlar ve akademisyenlerle yakın çalışmalıyız.”

Alexandre Paquot, Karayolu Taşımacılığı Direktörü, DG CLIMA, Avrupa Komisyonu.


Alexandre Paquot'a göre CCfD'lerin ilk uygulaması, dönüşümün önemli bir ayağı olarak yeşil hidrojeni güçlendirmeyi amaçlayacak. Marco Mensink, eğer CCfD'ler yeşil hidrojen fiyatlarının düşürülmesine yardımcı olursa, bunun şimdiden bir başarı olarak görülebileceğini ekledi.


Geçişi desteklemek için başka araçlara ihtiyaç vardır.


CCfD'ler çığır açan düşük karbon teknolojilerine yapılan yatırımları teşvik edebilirken, sihirli değnek yoktur. Avrupa Komisyonu, yakın zamanda büyük ölçekli projeler için 3 milyar avroluk bir çağrı başlatan ve AB Emisyon Ticaret Sisteminden (ETS) elde edilen yaklaşık 40 milyar avroluk geliri Avrupa'ya yeniden enjekte eden İnovasyon Fonu da dahil olmak üzere, endüstrinin geçişini desteklemek için çeşitli araçlar sunuyor. yenilik için endüstri.


 "Endüstriyi karbondan arındırmak için desteklemek istiyoruz, ancak aynı zamanda büyük ölçekli, türünün ilk örneği gösteri projeleri için hibeler yoluyla Avrupa'da yeniliği tetiklemek istiyoruz."

Alexandre Paquot, Karayolu Taşımacılığı Direktörü, DG CLIMA, Avrupa Komisyonu


**Avrupa bağlamında Farklılıklar için Karbon Sözleşmeleri Raporuna buradan erişebilirsiniz.


https://cefic.org/media-corner/newsroom/whats-next-for-carbon-contracts-for-difference-and-can-they-really-boost-innovation-in-europe/